Кодекс честі учня

1.Загальні положення

Кодекс честі учня – це сукупність морально-етичних норм, правил поведінки, звичок, переконань, які ґрунтуються на цінних орієнтаціях, ідеалах, світогляді учня і регламентують його відносини з оточуючими учасниками навчально-пізнавального процесу. Кодекс орієнтований на вимоги Правил для учнів, моральні традиції українського народу, положення Концепції про права дитини, рішенням педради школи та батьківського комітету.

2. Основні моральні засади Кодексу честі учня

Учень – майбутній громадянин України. Він формує нову генерацію підростаючого покоління, тому повинен бути взірцем патріотичного ставлення до Батьківщини, свого села, рідної школи. Патріотизм – невід'ємна складова Кодексу честі учня, який спрямовує свої зусилля на саморозвиток та взаєморозуміння.

2.1. Батьківщина

Учень – громадянин України. Суспільство має право сподіватися від нього найвищого взірця поведінки та навчальної діяльності. Патріотизм – глибоко укорінена віра та невід'ємна складова Кодексу честі.

2.2. Вірність і відданість

Учень – взірець високої поваги до символів держави: Державного Прапору України, Державного Гімну України, Гербу України».

2.3. Обов'язок

Виконання і дотримання обов'язків, їх розуміння і сприйняття – найважливіша ознака поведінка учня Кривобалківської школи. Обов'язки виконуються сумлінно і є формуванням нової людини XXI ст., яка буде здатна здійснювати професійну діяльність, самореалізовуватися, задовольняти свої духовно-культурні потреби. Учень Кривобалківської ЗОШ повинен:

- з гордість і повагою нести честь школи;

- сумлінно ставитись до головної своєї роботи – навчання;

- з'являтися до школи і на уроки у зазначений час;

- дотримуватися в одязі ділового стилю;

- дотримуватися морально-етичних норм, що перекликаються з традиціями нашої держави, села;

- бережно ставитися до шкільного майна;

- дотримуватися правил особистої гігієни та чистоти свого робочого місця;

- поважати державні та народні символи України, знати про них;

- дотримуватися культури мовлення;

- поважати своїх однокласників, не принижувати їхню гідність, нести відповідальність за нанесені образи;

- дотримуватися здорового способу життя;

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності.

2.4.Права

Учень – майбутній громадянин країни. Він має право:

- висловлювати власну думку і сумніви, що стосуються змісту навчання;

- отримувати від класного керівника, директора школи допомогу у вирішенні проблем, пояснення відповіді на проблемні питання;

- виявляти власну активність у придбанні знань і вмінь з використанням усіх можливостей школи;

- брати участь у позакласних і позашкільних заняттях, заходах;

- представляти школу на конкурсах, змаганнях, олімпіадах;

- відпочивати на перервах між уроками;

- на корекцію оцінки, на отримання пояснення щодо своєї оцінки з кожного предмета негайно на уроці;

- вимагати поваги до своєї гідності, бути вислуханим і зрозумілим;

- бути обраним до органів шкільного самоврядування;

- прослухати повторне пояснення нового матеріалу на індивідуальних годинах;

- користуватися бібліотекою, комп'ютером, додатковим матеріалом для здобуття знань;

- своєчасно бути повідомленим про терміни та обсяг тематичних, контрольних робіт;

- не відповідати на питання вчителя по тій темі, на момент вивчення якої з поважних причин не відвідував школу;

- попросити вчителя, учня вибачитися перед класом, якщо вони перебільшили свої повноваження.

2.5.Честь і чесність

Чесність – суттєва риса учня. Учень несе відповідальність за поведінку щодо порушення чесності.

Честь – сукупність моральних принципів, якими керується учень ж особистій поведінці. Дотримується способу життя порядної людини. Не обманює, не краде, не порушує загальнолюдських моральних норм.

З. Духовні засади

Духовною основою є дотримання і повага до здобутків культури, моралі, мистецтва, науки, бажання володіти цими знаннями і постійно самовдосконалюватися.

3.1.Позиція та вчинок

Позиція – це система ставлень учнів до явищ, людей, об'єктів. Оцінка їх на основі своїх знань та морально-правових принципах.

3.2.Піклування про духовні, матеріальні здобутки

Учень завжди стоїть на захисті скарбів українського надбання, поважає і вивчає здобутки у літературі, історії, мистецтві, краєзнавстві. За допомогою родини і школи успадковує і вчиться оберігати досягнення високої культури нашого народу і поважати духовні надбання інших країн.

3.3.Взірець для наслідування (для учнів 9-11 кл.)

Старшокласники є взірцем для молодших школярів у виконанні і дотриманні Кодексу честі учня: моральних норм поведінки, зовнішнього вигляду, навчанні, сумлінності і наполегливості в активній участі у житті школи, класу. Учень старших класів повинен уникати вульгарності, шкідливих звичок (особливо в присутності молодших учнів). Сумлінно і наполегливо дотримуватися норм поведінки.

4.Взаємини з учнями школи, вчителями

Ставлення до учасників навчального процесу виявляється у моральній активності особистості кожного учня, чесності, справедливості, толерантності, совісті, доброзичливості, ввічливості, делікатності, тактовності, вміння спілкуватися з іншими, умінні прощати і просити пробачення, протистояти несправедливості і проявам жорстокості.

5. Відповідальність за порушення Кодексу честі

Порушення Кодексу честі учня ганьбить гідність усього класного колективу. Випадки грубого порушення Кодексу честі розглядаються на Суду Честі та обов'язково оголошуються на учнівській конференції. Учень, який навмисне не виконує рішення Суду Честі і рішення конференції, попереджається про виклик на засідання Ради школи, потім педради і про звернення класного керівника до органів місцевого самоуправління (сільради).

Кiлькiсть переглядiв: 45

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.